Hogyan lehet több vendéget csábítani a vendéglátóipari egységekbe a COVID – 19 ellenére?
Sajnos a 2019 - es évben megjelent a COVID -19 vírus elég komoly veszteséget okozott a
turisztikai és
vendéglátóipari szektorban tevékenykedő cégek számára az idei évben. Az utazási irodák mellett a
szállodák, éttermek, bárok, cukrászdák is jelentős forgalomkiesést könyvelhettek el. Júliustól javulás mutatkozik az éttermek, cukrászdák és a bárok forgalmában is. A rendelkezéseknek köszönhetően az őszi időszakban sem kell már a vendéglátóipari helyiségeket bezárni.
Mit tudunk tenni a forgalomnövekedés érdekében? Az elkövetkezendő néhány sorban, 4 segítő tippet osztunk meg, amivel növelhetjük az árbevételt ebben a nehéz időszakban.
Biztosítsuk a vendégek számára a biztonságos környezetet
A törvényi előírások komolyan meghatározzák a maszkviselés mellett a
kézfertőtlenítési etikettet is. Nem elegendő a mosdókban elhelyezett
fertőtlenítők használata. Erősen javallott a helységben történő belépéskor is biztosítani a kézfertőtlenítés lehetőségét. Erre számos készülék alkalmas. Mi
higiéniás szemponttól javasoljuk az
állványos érintés nélküli fertőtlenítő adagolók használatát. Itt kivédjük a kézzel történő érintés kockázatát.
Intézkedési terv a vendégek védelmében
Először a szépségiparban és gyógyászatban (masszázs, kozmetika, fodrászatok, fogászatok stb.) dolgozó vállalkozások vezeték be ezt a típusú kommunikációt. Lényegi eleme, hogy leírták pontokba szedve, hogy mit tesznek meg az üzleten belül a vendégek védelmében. A listát elérhetővé tették a vállalkozások online felületei mellett az offline helyiségben is. Ez a kezdeményezés napjainkra kezd átszivárogni az
éttermek és
bárok szektorába is. Azok az éttermek, bárok, akik ezt az egyszerű kommunikációs párbeszédet alkalmazzák, nagyobb bizalmat kapnak a vendégektől. Ennek a hatása a forgalmukon is érződik.
Használd ki a teret
Európa számos országában, köztük Magyarországon is találkozhatunk azzal a jelenséggel, hogy az éttermek és bárok tulajdonosai az utcai részt terasszá alakítják. Tavasztól nyárig ez igazán kellemes, mert jó az idő és nincsenek hidegebb éjszakák. Az ősz beköszöntével azonban az átlag hőmérséklet a nappali időszakok mellett éjszaka jelentősen csökken. Sokan ilyenkor megszüntetik a
terasz helyiséget. Véleményünk szerint erre már nincs szükség. Az őszi hónapokban nyugodt szívvel fenntartható a terasz csak biztosítani kell egy ideális hőmérsékletet. Erre számos
kültéri fűtőegység alkalmas. Mielőtt azonban beruházunk egy ilyen szerkezetbe, nézzük meg, hogy mekkora helyiséget szeretnék befűteni és ennek ismeretében vásároljunk
teraszfűtési egységet (jelentős mennyiségű pénzt tudunk megtakarítani). A terasz ötlete a COVID -19 időszakában (1,5 méteres távolság) igazán jó ötlet a forgalomnövelés céljából.
Használd ki a Google Cégem felületét
2015 –ben a Google egy eléggé erőteljes kampányt indított, hogy a vállalkozások vegyék birtokba felületeiket a
Google Térképen. 2018-ban végzett kutatások bizonyították, hogy Magyarországon a vendéglátóipari egységek nagy része még mindig nem használja a Googlenek ezt az ingyenes felületét. Hogyan tudunk forgalmat növelni a
Google Cégem segítségével ebben a nehéz időszakban?
- A kategóriák beállításával több embernek jelenünk meg az éttermünk, bárunk, cukrászdánk stb. vonzáskörzetében.
- Az emberek azonnal kapcsolatba tudnak lépni velünk telefonon vagy üzenetküldés segítségével.
- Fel tudjuk tölteni az étlapunkat és italapunkat, amelyet azonnal láthatnak, az érdeklődök.
- Az aktivált fiók segítségével megjelenünk a Google Térképes listájában.
- Statisztikákat kapunk arról, hogy az emberek hogyan és honnan találták meg az éttermünket, bárunkat és milyen véleménnyel vannak a vállalkozásunkról.
- Heti bejegyzések készítésével eseményeket, akciókat, egyedi ajánlatokat tudunk megjeleníteni a Google keresőjében díjtalanul.
Tipp: Arra az esetre, ha a vállalkozásnak nincs még Google Cégem fiókja, akkor érdemes elolvasni a
Hogyan lehet regisztrálni a Google Cégem fiókot?
Az írásunkban szereplő négy forgalomnövelő ötlet a nálunk vásárló vendéglátóipában tevékenykedő cégvezetők osztották meg velünk. Úgy gondoljuk, hogy az általuk elmondottak segítségére lehetnek minden olyan étteremnek, bárnak, cukrászdának és egyéb vendéglátóiparban működő cégnek, akik ebben a nehéz időszakban is próbálják fenntartani a vállalkozásukat.